Böjda Spön

tisdag 17 juli 2012

Sen Summering, Mobil Strul

Tydligen hade inte min summering som jag skickat från mobilen kommit upp av någon anledning så då får jag be om ursäkt för detta och uppdatera för hand istället.

Så Söndagens fiske på Fryken efter Rengbåge uppe i Torsby.
Dagen började som den skulle och vi kom iväg i tid som planerat. Det vi inte planerat var att bromsoken fram på min bil skulle börja kärva och ligga på när dom blev varma så blev inte så smidigt som det kunde ha varit att ta sig fram. Väl framme och ska ordna fiskekort, jaha då öppnar inte dom förrän 10.
Farsgubben hjälpte mig att smörja upp bromsoken igår.
Blev inte bra men blev bättre. Tips och idéer på snabb och smidig lösning'?



Iväg till rampen och ska lägga i båten. Där står det någon dalmas nerbackad på rampen och plockar i grejjer i båten och ska ut på fiske även han.
Men vi stannade, plockade i båten och väntade, och väntade. Tillslut fattade han att jaha kanske lättare att köra upp så vi får sjösätta båten direkt så det är klart.

Båten i sjön och iväg till turistbyrån, fixade fiskekorten och snabbt tillbaka till båten.
Ut på sjön och var fan var odlingen nu då. Runt första udden och aha så nära :)

Tacklar i spöna och börjar trolla oss runt samtidigt som vi nöjda konstaterar att det inte var allt för många båtar. Inte då i alla fall.
Blev en del planerande i den smala älvmynningen för att inte vara ivägen för de andra båtarna men det gick ju bra det. Daniel landade 2st Rengbågar medans jag tappade 2 och Robin inte kände ett skvatt.

Runt 14 var det dags för mat så efter att ha pratat med ett par gubbar om lämplig grillplats så begav vi oss upp i älven och käkade samt spinnfiskade några timmar.
Spinnfisket resulterade i flera kontakter men i forsen och strömmarna där uppe ville bågarna upp i luften vilket resulterade i att de lossnade. Inte bara en gång utan gång, på gång, på gång.


Robin blev ju inte direkt glad över detta. Särskilt inte efter att gubbarna frågade oss om "kvinnfôlket" mitt i båten fått någon fisk och det var Robin de tog fel på.
Men  kul hade vi.

Ända tills Regnet och några få åskknallar kom så Daniel och Robin balla ur och ville åka hem. Klockan var ju bara 17. Var ju minst 3-4 timmars fiske kvar ju!

Men men 2 Rengbågar mindre i fryken blev resultatet och min Filékniv var lika vass nu som när den användes senast för ett par år sedan.

Dagens bästa bete var Bomber 14A i en Blå/silver färg jag inte har färgkoden i huvudet på.

Skitfiske på er och mer fiske blir det i veckan.
Jobbar i Sunne ons-fre så då blir det efter jobbet fiske i älven i Torsby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar