Böjda Spön

söndag 24 juli 2011

Aspius Aspius och Esox Lucius

Blev en trollingtur på Glafsfjorden med Robin idag. Vi begav oss ut strax efter 10 i måttlig vind i hopp om att vädret kanske skulle kunna bli bättre.
Oj! Vad fel vi hade. Han fiska en dryg timme innan det såg ut såhär...
Blev ganska blött ett tag. Fick ösa ur båten och styra samtidigt.
Men man kan ju inte ge upp bara för att man får en massa vatten på sig så vi körde på neråt tjuvholmarna.
Strax innan Tjuvholmarna på (från Skagern) så fick vi ett hugg. Dåligt motstånd men det ryckte lite, Gädda på ca 3kg som fick gå i retur. Några minuter senare var det min tur då det formligen small i grejjerna när en Asp på 4,40Kg bestämde sig för att smaka på min röd/vit/röd:a Nils Master. Nytt pers för mig och kul bonusfisk då jag faktiskt innan vi lade ut sa att ja skulle ha den ifall vi skulle stöta på någon Asp då jag vet att flera andra trollare fått flera Aspar på just detta bete.


Var precis så att den värsta regnskuren passerat när den högg.
Sen körde vi vidare och när vi höll på att passera Tjuvholmarna small det igen på min sida. Men eftersom att jag och Robin kör varannan fisk så var det hans tur. Och även denna gång var det en Asp som valt att hugga på en liten Nisse.
Ny art för Robin Asp 3,55kg

Strax efter att denna firre fått simma tillbaka så började det blåsa något vedervärdigt så vi beslöt oss för att packa ihop efter en kort runda utanför Bergsviken som avslutades med ihop packning utanför Hungviksön.

Så dagens resultat:
1 Gädda
2 Aspar
Frisk luft och jäkligt blöta kläder. Men snart är det på't igen.


Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar