Böjda Spön

onsdag 3 augusti 2011

Gösta på besök

Har nu tagit kvällen men tänkte uppdatera en gång till.

Runt 22.45 bestämde jag mig för att skita i gäddfisket och bytte alla beten rakt av.
Var precis att jag han klart innan det klev på en Gös på ena ytterspöt där det "simmade" en Bomber 15A i färgen BFT.
Denna mätte 64cm och pressade vågen till 3.00kg. En fin fisk som naturligtvis fick simma tillbaka.
Kan tillägga att det är mitt blod på fisken om någon har några synpunkter.
Det förde ett jäkla liv både i båten och under drillningen så det var kul. Nog den bästa fighten jag fått av en gös tror jag. Hade den i gälgreppet och den sprattla fram och tillbaka innan jag kunde kroka av den så den rev upp ett sår jag har i ena fingret. Knivolycka (igen) häromdagen, därav allt blod.

God Afton nu tar jag kvällen.
Man ska ju jobba sen också! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar