Böjda Spön

tisdag 7 juni 2011

Nationaldags Sutare! personbästa/n

Ja nu har jag och Robin varit ute och fiskat igen.
Vi testade ett tjärn som vi inte vet vad det heter som vi fick tips om av Robins fars kompis.

Tipset gav resultat och under dagen fick vi en drös fina fiskar med följande vikter i fångstordning:
2260g (Robins nya pb)
2130g (nytt pb för mig just då)
1960g (Pricken döpte vi den till då den hade en tydlig svart prick på vänstersidan) min fångst
2200g (Nytt Pb och nuvarande pb för mig)
2000g (efter några timmar och en del mäsk fick vi pricken igen nu 40g tyngre) mkt majs i mäsket
2100g (Robins sista för dagen)

Sen hade vi även en drös med mindre runt kilot också och en som var riktigt stor som lossnade som vanligt ;)
Dit kommer det att bli flera turer under sommaren då inte fisken är efterlekssmal som den var nu tyvärr...

Robins nya personbästa på 2260gram

Mitt nya personbästa på 2200gram


ytterligare en bild på nya pb:t

Var ju inte bara regn Mattias ;) Men jo nog regnade det stundtals.

Skjutsat hem Robin till Grums... Dags att åka hemöver...

nu hinner ja inte skriva mer för nu ska bilen fixas (förhoppningsvis)

uppdateringar kommer.
//Snobben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar