Böjda Spön

onsdag 25 januari 2012

Personbästa Lota Lota, Burbot, Lake‏

Har under kvällen varit och pimplat lite Lake på ett ställe som verkat bra förut.
Kom hem från jobbet strax efter 19 så packade och åkte iväg direkt. Ingen tid att förlora. Var på plats och började fisket runt 19.40.
Testade med strömming file under Lake-pirken först och tog inte lång tid innan jag hade första kontakten. Tyvärr var det samma visa nu som under fisket i måndags. Klev av precis innan tafsen dök upp i hålet.
F...n också!
Men men jag trugade på och efter ytterligare 40min fiske när jag hade Mattias (fiskebröder) i telefon och försökte få honom att komma och fiska han också, såsög det i ordentligt. Glad att jag bytte lina på rullen imorse. Bytte från .20 nylon till .13 Berkley Nanofil.  Den gjorde flera rusningar så så fick verkligen testa vad grejjerna klarade av. Men till slut kom denna upp ur hålet:


Upp ur hålet var det ja. Det var ganska trångt i det 160mm hålet vill jag lova. Laken hade nämligen följande mått.
78cm lång (exklusive skäggtömmen ;) och hela 44cm i omkrets. Ett riktigt "AS" som man kan kalla det.


Vikten på denna pjäs ser ni ovan, dock inklusive vågsäck på 380gram. Så mitt personbästa på Lake hoppade från 3,24kg fördelat på 83cm till dessa 4,22kg fördelat över 78cm. Naturligtvis så var det Catch & Release som vanligt


Fortsatte att fiska ytterliggare 30min efter denna fångst men då jag ändå var riktigt nöjd så tog jag kvällen.
Detta var allt för denna gång men mer fiske kommer förhoppningsvis innan veckan är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar