Böjda Spön

onsdag 30 maj 2012

Snip-rally på jerkbait


Blev en liten kvällstur med Rikard idag då jag fått tillbaka min älskade 5501CS Pro Rocket från ABU efter att ha bytt rullfäste på den.
Nu ska det bli jerkfiske.
Vi började direkt vid "kinna"bergen där jag snabbt krokade och krokade av 2 små snipor. Senare efter att ha jerkat av en stor del av vassen utanför kyrkan begav vi oss bort mot Dottevik i jakt på mer huggvillig fisk. Även här var de vakna och aktiva.
Är inte riktigt nöjd med resultatet med att Rikard slog mig med 7-4 i antal. Dock kan tilläggas att han körde med ett litet fjutt bete på sitt lätta Gunkispö medans jag körde "riktigt" jerk med min 18cm Cobbs, ett bete som levererat bra på sista tiden och som jag verkligen gillar.
Cobbs och Buster är det som gäller för tillfället.

Men men imorgon torsdag blir det ev en tur ner till Grums för lite mete efter jobbet. Står Sutare på schemat.
Hur det går? Ja det får ni förhoppningsvis veta imorgon kväll.

// Sebastian
Skickat från min HTC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar