Böjda Spön

onsdag 28 mars 2012

Sportfiske Mässan 2012

Lite sent ute med inlägget kanske men så kan det bli ibland.
I helgen var det ju som de flesta säkert redan vet Sportfiskemässan i Kista, Stockholm.
Hade egentligen inte några planer på att åka dit i år men då Rikard så gärna ville åka drog jag ihop ett gäng så vi delade bilresan fram och tillbaka.
Tyvärr när det kom till kritan så visade det sig att Rikard inte kunde följa med då han var tvungen att styra upp ett par andra saker. Synd tyckte vi, Jag,Robin och Jonas som åkte på mässan ändå.
Men det blev en rolig tur ändå. Mässan i sig var väll inte så jättelyckad på ett sätt då det mesta på mässan var Dropshot, Vertikal eller Jerkbait. För den inbitne Sportfiskaren och "prylbögen" (ursäkta uttrycket) fanns det hur mycket grejjer som helst men jag tror mässan skulle kunnat gå ännu bättre om den hade varit lite mer "Svensson" vänlig med mer standard spinnfiske prylar och sådant.
Men huvud anledningen till att jag åkte iväg på mässan var ju för att träffa alla människor som man inte ser eller hör så mycket från numera.
Sen hade jag ju även det ärendet till mässan att jag skulle hämta några beten jag beställt. Naturligtvis blev det några beten mer än det var tänkt också men så är det ibland.
Här är de beten jag köpt/beställt tidigare som jag hämtade på mässan.
Modell Gäddmadamen och mäter 26cm
Denna tror jag starkt på till Gäddan. Den som är längst ut på kanten ska skickas ner till MA:s fiske för lackering. Vet inte riktigt vilken färg det ska bli än men vad det än blir så kommer jag nog skicka upp en bil när den är klar.
Efter pratstund med olika fisketips och diskussioner om de olika värmlandssjöarna fick jag detta paket av Herr Anders Forsberg som han tyckte att jag skulle testa. Ska bli intressant att se vad gösen säger om dom. Det är ju helt klart inget fel på färgerna i alla fall. Tack Anders!

Sen har man ju den huvudvärken också att till helgens fiske så har man för många alternativ.
* Åka och meta Lake?
* Åka ner till Vänern med båten och Jerka Gädda?
* Åka ut och flötesmeta Gös/Abborre?
* Vänern och fiska Lax och Öring?

Hmm jag har 1dags fiske i helgen. Hur ska man göra?
Då man hört rykten om att gäddfisket på Vänern nu kommit igång bra, och flera stora fiskar landats så tror jag att det blir en jerk tur.
Så kan man kanske fiska in de nya jerkprylarna med.

Kinetic Nanospeed 80-160gr 6'6"
Abu Ambassadeur 5501CS Pro Rocket
0,28 Strike Wire Extreme

Detta kit hoppas jag ska få bekänna färg till helgen!

Skit fiske på er! //Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar