Böjda Spön

måndag 17 december 2012

Kortpass efter Lake

Körde i eftermiddag ett kort pass på Lake i ca 3 timmar innan jag bröt på grund av mörker.
Visst Laken är ju mest nattaktiv men det är ju mörkt hela tiden under isen när snön ligger ovanpå. Så frågar ni mig om tips efter Lake. Så testa död/skadad eller levande betesfisk på eller strax över botten inne i lervikar eller strömvatten nu under vintern när det är lektid för dem.

Efter ca 1 timmes fiske löste ett av mina spön ut och jag kunde försiktigt smyga dit och kroka en fin lake medan den försökte komma undan med min döda mört. Efter en kort fight och en väldig massa bök kring hålet innan den kom upp.

En helt okey Lake men hade gärna fått vara större. Känner igen fläcken bak på sidan av den så troligen har jag fått den på mete tidigare säsonger.

Nu har man ju fått smak för detta så finns viss risk för att det blir ett fiskepass imorgon eftermiddag också.

Laken var 75cm och stannade vågen på 3,27kg

//Seb

2 kommentarer:

  1. Tjena!

    Då Lake är en sådan fisk som jag fickar i brist på tid med ljus ute vanligen så håller jag mig till närområdet hemma i Arvika, Värmland. Närmare bestämt Glafsfjorden. Inte så många som fiskar Lake här utan det är mer nere I Karlstad men bra vatten även här. Så lite skönt när det inte är en massa folk att trängas med ;)

    SvaraRadera