Böjda Spön

måndag 7 februari 2011

Pb på Lake!!

Så där nu kom det äntligen upp en bild på min Lake från i Lördags på 3.24kg. Den tog på 2stora mörtbitar på 11fots djup. Hade bara tackel med 2st 3krok och brydde mig aldrig om att tackla om. Tog en halv död 10-15cm mört ur hinken och delade den på mitten och satte en halva på vardera kroken placerade ca 10cm isär. Eftersom det var deadbait så högg ju Laken naturligtvis mycket oförsiktigare (min egen teori) och sög i sig båda fiskbitarna som de låg och bara lade sig på botten.

Detta fick som resultat att vippan inte löste ut utan vi märkte hugget på att vippan gungade när vi rensade hålen på is. Visst gunga i sidled med tanke på vinden e ju normalt men gungade försiktigt upp/ner. Testade att försiktigt strama upp linan med fingret och kände att ngt var i andra änden.

Snabbt plockades vippa/spöhållaren bort och nappalarmet som jag haft som extra åtgärd likaså och jag gjorde mothugg. Där satt den. Fightade lite grand under isen men avslöjande inte någon värre storlek innan den kom upp i 200 hålet. PB ropade jag förnöjt när Robin snabbt var framme med vågsäck och avkrokningsverktyg.

Tyvärr hade den svalt så den fiskbit som den fick först satt långt nere i svalget så vi blev tyvärr tvungna att klubba den.  Lade den i vågsäcken, och hängde den på min Electro Samson som stannade på 3.24kg efter att  vågsäcken först nollat vågen... 83cm lång var den och tyvärr urlekt annars hade det kunnat vara en dryga 4kg.

Men men sånt man får ta. Nu har jag ett favoritställe att meta Lake på och min totala snittvikt på Lake där är 2,63Kg...


Hade Gött och fiska med er. Själv har jag fiskat lite drygt 25timmar sedan i fredags.

Tight-lines  Sebastian  Team Snobben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar