Böjda Spön

söndag 10 juni 2012

Sammanfattning av dagens fiske



Vi hade satt klockan på 04 så att vi skulle komma upp och iväg i tid men som vanligt så kom man inte upp direkt.
Klockan han bli så mycket som 05.45 innan vi åkte från Robin nere i Grums mot dagens destination, Skalhamn.
Kom fram strax innan 09 och började fiska direkt. Tog inte lång tid innan Robin fått sig en ny art, Paddtorsk.
Fula små as som ser ut som grodyngel med vassa tänder och stor mun.




Fisket under dagen gick verkligen i perioder med bra fiske på morgon och kväll med en stund schysst fiske mitt på dagen.
Tillsist vid 17 snåret så hade jag bestämt mig för att; nej idag ska jag fan få en Makrill!
Så sätter på 1x sillhäckla och 1makrillhäckla på Bestmaster spöt och står och kastar med ett tag och smack!
Där var det nära att spöt gick av. Fick bara Makrill i ett kast men då blev det istället ett 9 hugg!
Fina makrillar som några blir matfisk och ett par av de mindre blir bete till nästa kustfisketur.


Som vanligt beslöt vi oss för att packa ihop strax efter 19 för att komma hem någorlunda i tid.
Står i skrivande stund på någon random rastplats mellan Tanumshede och Åmål för en bensträckare och update.

Idag blev Robin vinnare på ett sätt med flest fisk och Roligast arter men jag vann återigen på flest olika arter.
Robin landade idag: Paddtorsk x2, Sten och skärsnultra i oräkneligt antal, 8blågyltor (samtliga röd/bruna honor) och x antal Berggyltor samt Rötsimpa.
Jag landade idag: Makrill, Torsk, Bleka, Sej, Berggylta, Blågylta, Rötsimpa samt sten och skärsnultra.

Så totalt idag har vi lurat upp 10 olika arter.

Inte fel. 



//Sebastian






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar