Böjda Spön

lördag 7 april 2012

Bra Gäddfiske Torsdag 5/4-12

Bättre sent än aldrig med en uppdatering.

Hade besvär med bloggandet från mobilen i torsdags under fisket. Delvis för att fisket var såpass bra så jag satte det som prio 1. Men de mail jag försökte få iväg hit gick aldrig iväg så därför denna avsaknad av inlägg.

Kom ut ganska sent i torsdags, började fiska klockan 12 men erfarenheten från förra helgen sa att fisket inte kom igång på riktigt förrän eftermiddagen så hoppades att så var fallet även denna dag.

Började fisket i en av dagens tilltänkta "gäddvikar". Här var det inte ett liv efter mina olika jerkbeten. Betet jag fått på senaste helgen levererade inte alls idag. Testade att flytta mig lite mer i "lä". Blåste ändå en del så gungade fint i båten när man skulle hantera fisken under dagen.. Lite vind ca 20cm höga vågor och blåste in varmt ytvatten i viken jag fiskade av. Perfekt! Temperaturen i viken låg strax över 4 grader. Testade betet från förra helgen, den gula bustern. Men utan resultat.
Hmm nu gäller det att tänka om.
tänk,tänk,tänk vi tar en mörkare Buster och testar med för att se om det fungerar bättre. På med skitmörten som då inte hade ett märke i sig. Inte ens från krok. Nu är den nog det mest tuggade betet i min jerkbox skulle jag tro.

Det gick under perioder på dagen och fisket var generellt som bäst mellan 13-16.30.

Ja hur gick fisket då?
Eftersom jag har en förkärlek till att reta Robin när han är och jobbar och jag fiskar så finns alla fiskarna sparade i sms form.
Så här såg storlekarna ut på de landade fiskarna:
3,70kg 81cm
3,90kg 85cm
6,74kg 101cm
3,24kg 76cm
3,56kg 83cm
2,7kg aldrig mätt. Tidigare suttit i gäddsax eller blivit illa behandlad. se bild nedan!
4,5kg 88cm
5,56kg 93cm
3,44kg 82cm
6,98kg 98cm

6,98kg 98cm

Så var ett jäkligt kul fiske! Totalt 10gädor landade med 3 riktigt fina fiskar. Sedan hade jag säkert mellan 5-10st som hade betet i käften men vägrade att lossna. En period när fisket var som "galnast" hade jag följare i 3-5kg klassen 8kast i rad. Totalt hade jag väll ungefär 15följare på hela dagen.
Stackare. Men den högg bra ändå.

Men dagens absolut coolaste hugg var ju när den på 6.74kg kom upp från botten och klippte min buster 5meter från båten så man bara såg hur betet försvann och sen fick man hålla hårt i Nanospeedspöt som jag tycker presterat ruggigt bra den tid jag hunnit testa det.

Här kommer lite bilder från dagen! Enjoy!
 6,74kg 101cm
93cm 5,56kg 
 Ytterligare en i bra kondition för lek!
 Buster Jerk Original i färgen skitmört levererade



Tight Lines! //Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar