Böjda Spön

måndag 9 april 2012

Dagens jerkfiske med 10+ i Topp!

Började natt till idag (måndag) när jag fick sms som väckte mig 01,49 av en måttligt fiskesugen Robin.
Orkade dock inte svara just då så väntade tills jag gick upp kl 6 för att förbereda dagens jerkfiske med Rikard.
Hade planerat att åka ut och jerka hela dagen trots vädretsmakter och så blev det. Den roliga överraskningen var att även Robin lyckades ta sig till dagens fiskedestination.
Så jag och Rikard begav oss iväg runt 08,15 imorse. Lade snabbt i båten och i väntan på Robin åkte vi till första bästa vasskant och började fiska. Så redan innan Robin hann komma fram hade jag landat 2 snipor på mina 5första kast och Rikard lyckats landa 1 på 10:e kastet ungefär. Ingen vidare storlek men det var något med idag.
Jag och Rikard pratade på det i bilen imorse. Det är bleke, blåser och allmänt jäkligt väder, riktigt storfisk väder med andra ord för gäddfiskare.
När Robin anslutit beslöt vi oss för att ha en liten tävling under dagen.
Den person som van och hade flest fiskar "landade" (greppa tafsen med fisk på, amerikansk fluga på storviltfiske) skulle få kvällens käk av förlorarna.




Och resultatet blev följande:
Robin 7 gäddor, största på 10,40kg
Rikard 2 gäddor, största på ca 3,5kg
Jag (sebastian) 3 gäddor, även jag med en största på ca 3,5kg

Så med andra ord blev det jag och Rikard som fick bjuda Robin på mat.
Generellt sett under dagen så blåste det riktigt mycket och ett par gånger när det snöade och var som halkigast i båten var det nära att man fick ta sig ett ofrivilligt dopp, men så kul skulle vi inte ha.


Fick med en del av Robins fight med den fina gäddan men inte hela då jag precis kastat ut och vi inte trodde att den var riktigt så stor som den var. Men här nedan har ni en liten videosnutt i alla fall.

Blev inte den bästa kvalitén och Robin blev väldigt bred en sväng för att jag blev tvungen att rotera videoklippet i datorn innan jag klippte ihop det och då blev det som det blev.
Jäkla Windows Moviemaker att krångla.
Hädanefter blir det Pinnacle Studio 14!

TightLines  //Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar