Böjda Spön

lördag 28 april 2012

Spinnfiske och Fluga med Gädda 9+ i topp!

Tjena!

Har idag haft lite "rehab" fiske för att tänka på annat och för att försöka få igång kroppen igen.
Började segt då vi spinnfiskade inne i kyrkviken utan så mycket som en följare. Men som vanligt lyckades ju både Rikard och även Robin fastna i botten åtskilliga gånger. Själv stod jag i aktern och testade flugan för första gången sedan Vulgata-kläckningarna ifjol. Små Streamers på #4 spöt var det som gällde. Robin och Rikard körde Gädda och jag körde Abborre. Däremot hade jag ju Wiretafs just in case man skulle få på en gädda.

Senare på dagen avancerade vi oss ut till sundet där Rikard lyckades kroka en gädda utan att jag och Robin märkte det förrän den var intill båten ungefär. Så den var stor, eller inte. fastnade inte ens på bild.

Något som däremot fastnade på bild var Rikards nya personbästa på Gädda!
En fin gädda på 104cm som precis glufsat i sig vad som såg ut att vara en Sutare av stjärtfenan att döma. (stack upp en svart fena med avrundade kanter ur svalget). Denna bidrog säkerligen med lite vikt men så är ju fisket.
Ibland smala och ibland nyätna och feta. Så denna fina gädda vägde 9040gr!
Inte illa för Glafsfjorden!
Det går bra nu med fisket!
104cm 9040gr!

Skulle varit med på Rinnen och haft en liten "grabb"tävling spinn/jerk/fluga men då man står utan bil så blir det en tur på Glafsfjorden om vädret tillåter.

Sist men inte minst, (Rikards första gädda var minst) så fick även jag mig en gädda och fick inviga flugfiskesäsongen. Ingen stor gädda men den kämpade ändå emot bra på de lätta flugfiskegrejjerna.

Nu börjar dagen lida mot sitt slut så nu blir det att ta en välbehövlig dusch och försöka ta hand om både kropp och knopp!

TightLines och Skitfiske tills nästa gång!

//Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar