Böjda Spön

tisdag 14 augusti 2012

Ny båt och båtfiske på Västkusten

Var igår Lördag ute på Vänern och grumsfjorden och provfiskade med Robins nya båt. En Tracker V16 Super Guide med en Mercury 40hk 4-takt. Det var en fin liten sjö-gocart han köpt. Ligger väldigt lågt och fint i sjön och klarade utan problem snabbmanövrering i över 20knop. Maxfart med ett fruntimmer bakom ratten och 1passagerare var ca 25knop vilket är helt ok när man ska transportera sig mellan de olika fiskeställena. Fisket igår blev dock inte så väl dokumenterat som planerat då batterierna i både min och Robins telefon dog.

Söndagens fiske: Upp strax efter 05. Upp till Karlstad för att hämta Jonas och tillbaka ner till Grums för att hämta Robin och båten. Klockan 10 hade vi äntligen fått i båten och börjat fiska. Såg ut som att Robin skulle bli värst idag när han började med 4arter på lika många nedsläpp innan jag och Jonas fått en fisk. Dagen har kantats med både det ena och det andra. Oräkneligt antal blågyltor, bergsgyltor och torskar har varit på besök i båten. Varav jag lyckats ta de båda största med en topp på ca 1.5-2kg vilket är min största torsk i Sverige. Sen har jag även fått en skaplig Makrill på 500gr, Robin fick en Sandskädda på runt 2-3hg och Jonas har mest fått blandad småfisk.

Men nu är det dags att ta kvällen och bege sig hemåt igen. Efter nästan 10timmars fiske. Arterna denna gång blev: Jonas: Stensnultra, Skärsnultra, Blågylta, Berggylta, Rötsimpa, Sej och Torsk. Robin:Torsk, Berggylta, Sandskädda, Blågylta, Stensnultra Jag:Torsk, Berggylta, Blågylta, Stensnultra, Skärsnultra, Makrill, Sej

Skitfiske på er!

Skickat från min HTC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar