Böjda Spön

lördag 18 augusti 2012

Söröya dag 3, motorhaveri och Uer!

Dagen började bra, nästan vindstilla men mulet. Vi hade idag siktet inställt på Söröyas population av storvuxen Uer (kungsfisk) ute på djupgrynnorna.

Började med att gå precis utanför Campen för att dra lite betesfisk vilket inte var några problem för mig och Stefan i alla fall. Daniel fick några också men Mikael och Robin testade Torsk istället.
När vi var klara med detta och skulle åka de 6distansen ut i havet fick vi motorhaveri på båten så nu blir det att dela upp oss i 2små båtar resten av veckan.
Men det blev bogsering till hamn och ut i 2båtar istället. Väl där ute hittade vi snabbt fisk strax över botten så det var bara att skicka ner 500gr pilkarna med häcklor och agn till botten ca 200m ner för att sen veva upp några varv för att undvika lubben.

Detta resulterade i ett nytt personbästa för mig som mätte 63cm och vägde 3.44kg.
När vi fiskat en stund och beslutat oss för att vi hade fått nog så åkte min och Stefans båt in mot land och fiskade spätta medan de andra stack ut och fiskade sej och torsk.
Hur det gått, vet jag inte än då dom fortfarande fiskar.
För oss gick det ändå ganska bra där Erik landade 3rödspättor och x-antal sandskäddor och jag fick 4sandskäddor och min första Havskatt. Fick även Camprekord på Hälleflundra under metet. Minsta någonsin, den mätte hela 25cm och bild kommer när jag fått den av Erik.

Så nya personbästan idag blev:
Kungsfisk: 3.44kg 63cm
Sandskädda: 0.64kg
Sej: 2.94kg
Havskatt: aldrig vägd pga elak rasselkäft ;)

En kul dag på havet med mycket hårt slit när man ska veva upp 200m plus ca 75m i avdrift. Men det har varit kul och imorn väntar förhoppningsvis stor Hälleflundran.

Skitfiske på er och imorn kommer det en ny uppdatering med förhoppningsvis ännu större fiskar än tidigare.

Skickat från min HTC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar