Böjda Spön

fredag 24 augusti 2012

Summering Söröya! Video m.m.

Tjena!

Här får ni en liten summering över de fiskar vi fick på Söröya!

Robin har tagit sig tid att sitta och klippa ihop en liten film som han spelat in med sin GoPro Kamera och denna hittar ni här nedan om sidan vill samarbeta som det är tänkt.

Det omständigaste var ju att motorn på guidebåten skar ihop för oss så då fick det bli att dela upp sig på 2 mindre båtar. Detta resulterade i helt olika upplevelser med Stora fiskar fast i olika stora arter.
Så här nedan följer lite av de bilder som Robin inte har fått med i sitt videoklipp samt några av de klipp jag spelat in med mobilen.

Så jag hoppas att det ska passa och så kommer det en "långfilm" senare när jag och Robin satt oss ner en helg i godan ro och arbetat oss igenom allt material som finns hos mig, hos Robin och hos Mikael samt de bilder som vi fått av våra guider Johan Mikkelsen och Erik Axner!

Vi börjar med de "vanliga" fiskarna så tar vi plattfiskarna senare!


Min första "rasselkäft" Strimmig Havskatt på ca 1.5-2kg

Min kungsfisk som var minst av de stora som vanligt. 3,44kg Guldfisk som mätte 63cm

Årets "fiskeguru" med sin största Sej som pressade vågen till 14kg!

Och så har vi gängets "gamling" som visade att vart skåpet skulle stå på Torsk med denna bit som vägde in på hela 23,5kg!

Sen har vi ju dessa plattfiskar också!
Här är en liten del av de vi fick som fastnade på video/bild!

Ja det är faktiskt en Hälleflundra trots sina 25cm ;)


Sandskädda på 680gr stod näst på tur.


En fin Rödspätta på 1,6kg han jag också med!



Roligaste fighten jag haft på det spöt!

Robin tog tidigt under veckan denna Flundra på 107cm 13,8kg!


Innan han tog den "lille" på 153cm som var 50kg+

Så redan nu kan jag ju avslöja att vi spånar på vart nästa resa ska bli! Jag åker gärna tillbaka för att få revansch på de stora som kom undan medan Robin gärna vill till Island för att fiska mer inriktat mot fläckig Havskatt, men vi får väll se hur det blir. Vilket "vilt" vi ska ställa in siktet mot.

Imorgon hittar ni mig som vanligt mellan 10-13 på Böjda Spön i Arvika om det är något annars så blir det fiske hela helgen!

Så skitfiske på er för det har jag planerat in i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar